loading...

مقالات در حوزه فرمت های متفاوت از چاپ

فرمت ها اعم از Large، medium, wide و ...

بازدید : 1181
شنبه 14 اسفند 1400 زمان : 4:45

استیکر یا وینیل چیست؟ + نحوه نصب برچسب

استیکر یا وینیل از PVC در دو مدل شیشه ای (شفاف) یا پشتی سفید (شیری) ساخته شده است که برای تبلیغات در فضای باز یا داخلی استفاده می شود.

چسب شیشه ای دارای شکلی است که از دو طرف قابل مشاهده است ، اما در نوع شیری ، زمینه سفید است و قسمت پشتی آن چسب خورده است تا روی سطوح بچسبد.

جوهر مورد استفاده برای چاپ برچسب از کیفیت خوبی برخوردار است بنابراین برچسب در برابر نور خورشید ، سرما ، گرما ، باران ، اسیدهای احتمالی و غیره مقاوم است.

چاپ متون روی برچسب شیر یا پشت سفید بهتر است زیرا دارای زمینه سفید است ، زیرا در این صورت نوشته بهتر دیده می شود. روی شیشه شفاف یا وینیل ، تصاویر به وضوح قابل مشاهده هستند اما متن به وضوح قابل مشاهده نخواهد بود. خدمات چاپ استیکر تهران در خانه طراحان سام با کیفیت عالی تولید می شود.

موارد استفاده از چاپ برچسب تجاری:

تبلیغات در اتوبوس و اتومبیل.

تبلیغات روی زمین در مغازه ها و معابر.

یخچال های صنعتی و شیشه ای برای سوپر مارکت ها و مغازه ها

دفاتر کار برای دکوراسیون داخلی

موارد استفاده از چاپ برچسب در خانه:

روی دیوار خانه ها نصب شده و فضای داخلی خانه را تزئین می کند.

برچسب یا وینیل را نصب کنید:

قبل از نصب وینیل ، ناحیه ای را که می خواهید وینیل یا برچسب را نصب کنید ، حتماً تمیز کنید تا محل نصب صاف و صیقلی باشد.

مطمئن شوید محل نصب عاری از گرد و غبار و گرد و غبار باشد.

آب ریکا را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید و خیلی آرام روی سطح پخش کنید. با این کار می توانید برچسب را هنگام نصب راحت تر کنید.

مراقب باشید از آب و غنی در زمستان برای نصب برچسب به هیچ وجه استفاده نکنید.

برچسب را روی سطح مورد نظر قرار دهید و نصب را از یک طرف شروع کنید.

در حین نصب ، حباب ها زیر کار می افتند ، که می توانید آنها را به راحتی با چاقوی بتونه بردارید.

برچسب یا وینیل 2-3 ساعت طول می کشد تا خشک شود.

در صورت لزوم برچسب را بردارید:

برای برداشتن برچسب از سطح نصب شده ، به آرامی سطح مورد نظر را با سشوار گرم کنید تا چسب روی برچسب نرم شود تا به راحتی از سطح جدا شود.

در صورت باقی ماندن مواد چسبنده یا چسبنده ، می توانید پس از برداشتن چسب از سطح مورد نظر ، از الکل استفاده کنید.

بازدید : 567
شنبه 14 اسفند 1400 زمان : 4:43

تفاوت بین تخته فلکس و لایت باکس چیست و چگونه بین آنها انتخاب صحیح انجام دهیم؟

اگر بخواهیم تفاوت بین صفحه فلکسی و لایت باکس را به شما بگوییم ، ابتدا باید ساختار هر یک از این دو صفحه را به خوبی بشناسیم و بنابراین هنگام توضیح صفحه فلکسی باید این گزینه را در نظر بگیرید که این صفحات به طور کلی بین تخته هایی که حروف برجسته آنها به عنوان ویژگی معرفی شما در نظر گرفته شده است. به دلیل وجود حروف برجسته ، می توانید به راحتی استفاده زیاد از این علامت را در بسیاری از نمادهای تبلیغاتی مشاهده کنید.

Difference Between Front lit Flex and Backlit Flex Printing

در همین حال ، شما به راحتی می توانید تخته لایت باکس را که یک بیلبورد بسیار مدرن به عنوان یک تخته انعطاف پذیر تلقی می شود ، در اشکال مختلف در نظر بگیرید و برعکس ، بدون در نظر گرفتن قاب برای آن ، می توانید به راحتی از تخته جعبه سبک استفاده کنید. بدون شک یکی از تفاوت های اصلی بین لایت باکس ها و پنل های انعطاف پذیر را می توان در این مورد خلاصه کرد ، اما تفاوت های خاصی را نیز می توان از نظر کاربری و نوع استفاده در محیط های مختلف در نظر گرفت.

استحکام و دوام انواع جعبه های سبک و تخته های انعطاف پذیر

اساساً دو نوع جعبه معروف در داخل و خارج لایت باکس وجود دارد. اگر بخواهیم به تفاوت پنل های انعطاف پذیر و جعبه های نور اشاره کنیم ، بهتر است بدانیم که صفحات انعطاف پذیر در برابر گاز ازن و اشعه ماوراء بنفش و بسیاری از شرایط آب و هوایی مقاوم هستند. گفته می شود بلندتر از جعبه لایت است ، اما به طور کلی ، همانطور که از نام جعبه نور داخلی نشان می دهد ، برای فضاهای داخلی و فقط برای محیط های داخلی با هزینه مناسب استفاده می شود ، اما جعبه نور خارجی برای فضاهای خارج از منزل ، مانند پانل انعطاف پذیر ، ممکن است قدرت قابل قبولی داشته باشد. در شرایط آب و هوایی ، خود را ثابت کرده و دوام قابل توجهی دارد.

اما به طور معمول ، تخته سیاه انعطاف پذیر 100٪ بیشتر در برابر اشعه و گازهایی مانند ازن مقاوم است و بدون شک یکی از تفاوت های اصلی تخته سیاه قابل انعطاف با جعبه های سبک شاید کلید لایباکس های خارجی باشد. پنل داخلی و انعطاف پذیر.

درباره تفاوت تخته های سفید انعطاف پذیر و لایت باکس همانطور که در این مقاله ذکر شد ، شما به راحتی می توانید انواع تخته های سفید و انعطاف پذیر زیبا و کاربردی را برای تبلیغات خود در بسیاری از فروشگاه ها ، مشاغل و بسیاری از مکان های مشابه پیدا کنید. استفاده کنید؛ زیرا مواد منعطف با طیف وسیعی از چاپ که به راحتی می تواند استحکام ، دوام و مقاومت بالایی در برابر آب و هوا و شرایط محیطی نشان دهد.

اما در عین حال ، ضخامت تخته های سافت باکس کمتر از تخته های منعطف است و می توانید ظرافت بیشتری را برای این بیلبورد بسیار محبوب در نظر بگیرید و بدون شک برای بسیاری از فضاهای داخلی تخته های سافت باکس نسبت به تخته های انعطاف پذیر انعطاف بیشتری دارند. اولویت دارد ؛ زیرا نوع ساختار هر یک با تفاوت های خاصی همراه است. بیلبوردهای فلکسی به دلیل ابعاد و قالب خاص با محدودیت های متفاوتی روبرو هستند ، اما لایت باکس در ابعاد مختلف به راحتی می تواند به عنوان یک بیلبورد بسیار خاص و بدون قاب مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به این که شما به راحتی می توانید خودتان چاپ کنید. تغییر چاپ در نور پس زمینه یکی از اصلی ترین تفاوت های چاپ فلکسو با لایت باکس است.

مقالات دیگر :

http://copy12.blogtez.com/

http://samdhprint.blogtez.com/

بازدید : 812
پنجشنبه 23 بهمن 1399 زمان : 22:32

چاپ دیجیتال فرآیند انتقال سند را در رایانه شخصی یا سایر دستگاه های ذخیره سازی دیجیتال به یک لایه چاپی با استفاده از دستگاهی که متن و خروجی گرافیک را می پذیرد ، توصیف می کند. همانند سایر فرآیندهای دیجیتالی ، اطلاعات به کد باینری یا "دیجیتالی" کاهش می یابند تا ذخیره و تولید مثل آنها تسهیل شود. چاپ دیجیتال به طور پیوسته جایگزین لیتوگرافی در بسیاری از بازارها ، به ویژه در سطح مصرف کننده و تجاری شده است ، که نتیجه آن کاهش قابل توجه هزینه های تولید است.

تجهیزات جانبی زیر همه قابلیت چاپ دیجیتال را دارند:

چاپگر جوهر افشان

پرینتر لیزری

چند منظوره جانبی

چاپ دیجیتال

چاپگر جوهر افشان

چاپگر جوهر افشان یک دستگاه جانبی رایانه ای است که با پاشیدن جوهر بر روی کاغذ ، نسخه چاپی تولید می کند. یک چاپگر جوهر افشان معمولی می تواند کپی با وضوح حداقل 300 نقطه در اینچ (dpi) تولید کند. بعضی از چاپگرهای جوهر افشان می توانند نسخه های چاپی تمام رنگی را با سرعت 600 dpi یا بیشتر تهیه کنند. بسیاری از مدل ها شامل دستگاه های دیگری مانند اسکنر ، دستگاه فتوکپی و دستگاه فکس اختصاصی به همراه چاپگر در یک جعبه هستند.

در سازوکار چاپ جوهر افشان ، سر چاپ دارای چندین نازل کوچک است که به آنها جت نیز گفته می شود. همانطور که کاغذ از بالای سر چاپ عبور می کند ، نازل ها روی آن جوهر می پاشند و شخصیت ها و تصاویر را تشکیل می دهند. قبل از تعویض کارتریج های جوهر ، یک چاپگر جوهر افشان بسته به نوع نسخه چاپی می تواند از 100 تا چند صد صفحه تولید کند. معمولاً یک کارتریج جوهر سیاه و یک کارتریج به اصطلاح رنگی حاوی جوهر در رنگدانه های اولیه (فیروزه ای ، سرخابی و زرد) وجود دارد. بعضی از چاپگرهای جوهر افشان از یک کارتریج با جوهرهای فیروزه ای ، سرخابی ، زرد و سیاه استفاده می کنند. چند مدل برای هر رنگدانه اولیه به همراه کارتریج جوهر سیاه به کارتریج جداگانه احتیاج دارند.

مزیت اصلی چاپگرهای جوهر افشان ارزان بودن اکثر آنها است. پرینترهای جوهر افشان غالباً همراه با خرید رایانه شخصی یا لوازم جانبی قابل توجه ، در سوپرمستورهای رایانه به آنها داده می شود. حتی ارزانترین چاپگرهای جوهر افشان نیز برای بیشتر نیازهای کاربران رایانه های شخصی رضایت بخش هستند. چاپگرهای پیشرفته جوهر افشان می توانند تصاویر دیجیتالی را روی کاغذهای ویژه ارائه دهند ، با کیفیتی که عکس های براق یا مات تولید حرفه ای دارند. از دیگر مزایای چاپگرهای جوهر افشان ، وزن کم و رد پای دسک تاپ آنها است. حمل و نقل بسیاری از مدل ها آسان است و تنها به همین دلیل توسط فروشندگان دوره گرد ترجیح داده می شوند.

نسخه برداری از چاپگر جوهر افشان به زمان کمی برای خشک شدن نیاز دارد. زمان خشک شدن کافی به ویژه اگر نسخه چاپی حاوی مناطق وسیعی از رنگ مشکی یا رنگی باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چاپگرهای جوهر افشان به کاغذهای غیر متخلخل نیز احتیاج دارند. در کاغذ باند حاوی پنبه یا الیاف دیگر ، ممکن است جوهر در امتداد الیاف خونریزی کند. کاغذی که مخصوص چاپگرهای جوهر افشان طراحی شده سنگین تر از کاغذ مورد استفاده در چاپگرهای لیزری یا دستگاه های فتوکپی (24 پوند در مقابل 20 پوند) است ، از درخشندگی بالاتری برخوردار است ("سفیدتر" است) و تا حدودی گران تر است. محدودیت دیگر این واقعیت است که اکثر چاپگرهای جوهر افشان کند هستند و برای کارهای چاپی با حجم بالا طراحی نشده اند. گرچه هزینه نقدی اولیه برای چاپگر جوهر افشان ممکن است متوسط (یا صفر) باشد ، اما عملکرد این نوع چاپگر در طول زمان نسبت به چاپگر لیزری گران است. وقتی تهیه صدها نسخه در روز یا هزاران نسخه در هفته لازم باشد ، چاپگر لیزری با کیفیت اداری انتخاب بهتری است.

چند منظوره جانبی

چاپگر لیزری نوعی پرینتر رایانه چاپی رایانه ای است که از فناوری بدون ضربه (کلیدها به کاغذ برخورد نمی کنند) و از دستگاه فتوکپی استفاده می کند. هنگامی که سندی به چاپگر ارسال می شود ، یک پرتو لیزر با استفاده از بارهای الکتریکی ، سند را روی درام روکش دار سلنیوم "می کشد". پس از شارژ درام ، آن را در تونر ، یک نوع جوهر پودر خشک ، غلت می دهیم. تونر به تصویر شارژ شده بر روی درام می چسبد. تونر به یک کاغذ منتقل می شود و با گرما و فشار به کاغذ می پیوندد. پس از چاپ سند ، بار الکتریکی از طبل خارج شده و تونر اضافی جمع می شود. بیشتر چاپگرهای لیزری فقط به صورت تک رنگ چاپ می شوند. قیمت چاپگر لیزری رنگی تا 10 برابر بیشتر از چاپگر لیزری تک رنگ است.

IBM اولین چاپگر لیزری را در سال 1975 برای استفاده با رایانه های اصلی خود معرفی کرد. در سال 1984 ، Hewlett-Packard با اولین LaserJet ، چاپگری جمع و جور ، سریع و قابل اعتماد که کاربران کامپیوترهای شخصی از پس آن برمی آیند ، انقلابی در فناوری چاپ لیزر ایجاد کرد. از آن زمان به بعد ، قیمت چاپگرهای لیزری بیشتر کاهش یافته و کیفیت آنها نیز افزایش یافته است. Hewlett Packard همچنان با تولید رقبایی از جمله Lexmark ، Okidata و Xerox پیشروترین تولید کننده است.

چاپگر لیزری از جهات مختلف با چاپگر جوهر افشان متفاوت است. تونر یا جوهر چاپگر لیزری خشک است. در جوهر افشان مرطوب است. با گذشت زمان ، کار با یک چاپگر جوهر افشان حدود ده برابر گرانتر از چاپگر لیزری است زیرا جوهر به طور مکرر به پر کردن نیاز دارد. کاغذ چاپ شده از چاپگر جوهر افشان اگر مرطوب باشد ، لکه می زند ، اما یک سند چاپ شده با لیزر این کار را نخواهد کرد. هر دو نوع چاپگر بی سر و صدا کار می کنند و اجازه می دهند با استفاده از کارتریج های قلم یا نصب قلم های نرم ، فونت ها به آن اضافه شوند. اگر نیاز چاپ شما کم باشد ، یک چاپگر جوهر افشان کافی است. اما اگر میزان چاپ شما زیاد است ، به خرید چاپگر لیزری فکر کنید.

هنگام خرید چاپگر لیزری ، این موارد مهم است که باید در نظر بگیرید:

ظرفیت و سرعت چاپ: چاپگرهای لیزری شخصی برای چاپ میانگین 200 صفحه در هفته کافی هستند. اینها ارزان قیمت هستند و 200 دلار به بالا قیمت دارند. آنها می توانند حداکثر هشت ppm (صفحه در دقیقه) چاپ کنند. اگر به طور متوسط به 1000 صفحه در هفته نیاز باشد ، به چاپگر گروه کاری نیاز است. اینها حداکثر تا 24 ppm چاپ می شوند و 1000 تا 6000 دلار و بیشتر هزینه دارند. چاپگرهای تولیدی برای چاپ 50000 صفحه یا بیشتر در هفته لازم هستند. اینها کاملا گران هستند و توسط ناشران تجاری استفاده می شوند. آنها می توانند تا 700 ppm چاپ کنند و 100000 دلار به بالا هزینه دارند. آنها می توانند 24 ساعت در روز ، هفت روز هفته چاپ کنند.

وضوح تصویر: وضوح استاندارد در اکثر چاپگرهای لیزری امروزه 600 نقطه در هر اینچ (dpi) است. این وضوح برای چاپ عادی روزمره از جمله مشاغل کوچک چاپ و نشر رومیزی کافی است. وضوح چاپگرهای پیشرفته ممکن است 2400 dpi باشد. بعضی از چاپگرهای لیزری هنوز از رزولوشن 300 dpi استفاده می کنند. این وضوح می تواند باعث شود که خطوط دندانه دار در لبه خارجی تصویر ظاهر شوند. هیولت پاکارد RET (Resolution Enhancement Technology) را برای تصحیح این مسئله ایجاد کرد. RET نقاط کوچکتر را در لبه های خطوط قرار می دهد و لبه های خشن را صاف می کند. RET وضوح را بهبود نمی بخشد ، اما سند بهتر به نظر می رسد. اگر چاپگری با 300 dpi خریداری کردید ، مطمئن شوید که RET دارد.

زبانهای چاپگر: Printer Control Language (PCL) زبان استاندارد چاپگر Hewlett Packard و اکثر چاپگرهای لیزری دیگر است (که عمدتا با HP سازگار هستند). PCL برای چاپ حروف ، چاپ پایگاه داده ، صفحه گسترده و گرافیک ساده استفاده می شود. چاپگرهای پس اسکریپت با نرم افزار انتشار دسک تاپ و بسته های نقاشی استفاده می شوند. چاپگرهای پس اسکریپت برای چاپگرهای Apple MacIntosh یک امر عادی است. چاپگر لیزری که دارای Postscript است ، گرانتر است. چاپگر لیزری که از PCL استفاده می کند می تواند با نصب درایور نرم افزاری که توسط سازنده چاپگر لیزری ارائه شده است ، به Postscript ارتقا یابد. چاپگر ممکن است هنگام استفاده از Postscript ، به حافظه بیشتری نیاز داشته باشد. زیرا چاپگر لیزری قبل از چاپ به کل تصویر در حافظه نیاز دارد و پردازش یک چاپگر Postscript به حافظه بیشتری نسبت به چاپگر PCL نیاز دارد. برنامه ای که استفاده می شود باید از Postscript پشتیبانی کند تا چاپگر لیزری اسناد Postscript را چاپ کند.

دست زدن به کاغذ: هنگام خرید چاپگر لیزری ، دست زدن به کاغذ مهم است. بیشتر چاپگرهای لیزری از کاغذهای برش دار به اندازه حرف استفاده می کنند. چاپگرهای سطح بالا از کاغذ ورق پیوسته استفاده می کنند. چاپگرهای لیزری می توانند روی شفافیت ، برچسب چسب و کارتهای سبک چاپ کنند. یک چاپگر لیزری با چاپ دوبلکس می تواند در یک طرف کاغذ چاپ کند ، کاغذ را برگرداند و در طرف دیگر چاپ کند. با این حال ، بیشتر چاپگرهای لیزری از چاپ ساده با چاپ دستی دوبلکس استفاده می کنند. چاپ دستی دوبلکس با تغییر گزینه های چاپ در ویژگی های چاپگر یا چاپ یک طرف و گرفتن همان کاغذ و قرار دادن مجدد آن در چاپگر برای چاپ در طرف دیگر به دست می آید.

منبع: خانه طراحان سام

بازدید : 1243
شنبه 22 شهريور 1399 زمان : 14:57

تنوع در اتومبیل آلات چاپی

در‌ این مقاله تقسیم‌بندی‌های‌ بسیار‌ کلی‌ از‌ انواع‌ ماشین‌ها‌ ( بدون‌ توجه‌ به‌ روش‌ چاپ‌ آنها ) ‌ ارائه‌ می‌گردد, ‌ به‌ این‌ منظور‌ که‌ درک‌ درستی‌ از‌ تنوع‌ ماشین‌ آلات‌ چاپ‌ و‌ قابلیت‌ها‌ و‌ کارکردهای‌ آن‌ها‌ حاصل‌ شود .

ساده‌ترین‌ ماشینی‌ که‌ با‌ تغذیه‌ دستی‌ و‌ قسمت شده, ‌ یک‌ کار‌ حروفی‌ تک‌ رنگ‌ کوچک‌ را‌ به‌ چاپ‌ برساند, ‌ یک‌ ماشین‌ چاپ‌ محسوب‌ می‌‌شود, ‌ همچنان‌ که‌ یک‌ ماشین‌ چاپ‌ پیشرفته‌ ده‌ رنگ‌ بزرگ‌ با‌ امکانات‌ و‌ تجهیزات‌ و‌ سیستم‌های‌ کنترل‌ مختلف‌ با‌ سرعت‌ ۱۵۰۰۰‌ چاپ‌ در‌ ساعت‌ نیز‌ ماشین‌ چاپ‌ خوانده‌ می‌‌شود .

بازدید : 1465
چهارشنبه 8 مرداد 1399 زمان : 3:16

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی به خاطر دارابودن تنوع زیاد دوچندان , سهم به سزایی در اجرای چیدمان خانه و دفتر کار دارااست . با ترقی دستگاهای چاپ لارج فرمت و قابلیت چاپ تصاویر دلخواه و با میزان دلخواه متناسب با محل نصب , این صنعت سهم خویش را در دکورا سیون ارتقا داده است . و امروزه یکی زیباترین اسباب و اثاث تزیین منزل ها , استعمال از برگه دیواری های سه بعدی میباشد . درین مقاله با جور های برگه دیواری سه بعدی امروزی بیشتر آشنا می شویم .

کاغذ دیواری پوستری

چاپ کاغذ دیواری

بازدید : 1662
چهارشنبه 11 تير 1399 زمان : 15:29

شناخت لایت باکس

امروزه شاهد فراگیر شدن تابلوهای تبلیغاتی لایت باکس برای معرفی و تبلیغ کسب و امور , سرویس ها و تولید ها هستیم تا جایی که با گام زدن در خیابان‌ها , تعداد متعددی از این جور تابلوها را می‌توان دید . یکی‌از جدیدترین و جذاب‌ترین گونه های تابلوهای تبلیغاتی , لایت باکس ( Light Box ) است . لایت باکس یا این که باکس‌ی نورانی یک تابلو است که قادر است از محصول پلاستیک , چوب و یا این که آلومینیوم ساخته ‌شود و عکس یا این که پوستر مدنظر باطن آن قرار داده میشود . تصویر یا این که نوشته متبوع در تابلو لایت باکس روی پارچه‌ای از مال بک لایت , فلکس , فلکس فارغ از بافت و یا این که بک لایت طلقی چاپ میگردد . آن‌گاه یک منشاء نوروروشنایی در پشت این پارچه تعبیه می گردد که سبب ساز روشن شدن و وضوح و نمایش تصویر میگردد . مبداء نوری که در پشت تصویر قرار گرفته با اعتنا به گونه پرتاب نوروروشنایی مایحتاج برای تابلو , میتواند در اشکال گوناگون فلورسنت , LED یا این که SMD باشد .

نقش اصلی لایت باکس در حوزه‌ی تبلیغات محیطی و بازاریاب , انکار ناپذیر است . ادله رده مختص این مدل تابلو نیز داشتن یک امتیاز بزرگ نسبت به بقیه اشکال تابلوها است . امتیاز این گونه تابلو در حقیقت به کارگیری از نورپردازی و منشاء نوری است که از پشت به آن تابیده میشود . با این خصوصیت در محیط‌های بدون نور و شب‌ها , تابلو جلب اعتنا خاصی دارااست . اما استعمال از لایت باکس مزایای متعددی داراست که منجر محبوبیت و گستردگی استعمال از آن شده ایت , مزایایی از جمله فریمل تغییر تحول بودن عکس باطن این تابلو .

در شرایطی‌که پباده سازی و ساخت باکس نورانی تبلیغاتی خویش را به یک طراح حرفه‌ای بسپارید , یک تابلو با نورپردازی هنری خواهید داشت که در غایت حسی قشنگ نسبت به تابلو و تبلیغ روی آن در تماشاچی خوی می نماید .

کاربرد لایت باکس

لایت باکس‌ها کاربردهای متعددی دارا هستند که با اعتنا به مدل هدف ها مورد‌علاقه شما تحت عنوان مالک کسب و فعالیت , مختلف می‌باشند :

بازدید : 3071
11 زمان : 1399:2

چاپ كاتالوگ دربرگيرنده چه مواقعي مي شود؟

معمولا در تامل عموم مردم چاپ كاتالوگ و بروشور يكي فرض مي گردند و توده يه خرده راجب فرق اين دو گونه چاپ داده ها دارا‌هستند . بگذاريد در يك خط فرق اين دو چاپ را بري شما بگوييم :

بازدید : 3121
11 زمان : 1399:2

چاپ بك لايت چيست؟


واژه‎ ‎بك لايت‎ ‎يا‎ ‎بك ليت، برگرفته از عبارت‎ Backlit ‎در انگليسي و به معناي تصوير يا زمينه‌اي ‏است كه از پشت به وسيله نور روشن شده و يا از پشت نور به آن تابيده مي‌شود.‏

چاپ تابلو بك لايت‎ ‎بر روي مدياهايي انجام مي شود كه در تابلوهاي بك ليت (نور از پشت) يا پشت چراغدار به كار مي‌روند و اثر چاپ شده روي كاغذ بك لايت در يك قاب بك لايت از جنس آلومينيوم، پلكسي، چوب و ... قرار گرفته و براي زيباسازي و اثربخشي بيشتر با استفاده از يك نورپردازي خاص در معرض ديد مخاطبين قرار مي گيرد.

در چاپ تابلوهاي بك لايت، مديا توسط يك منبع نور مانند مهتابي، لامپ كم مصرف و يا مجموعه‌اي از لامپ ها (ال. ‏اي. دي) به صورت اس ام دي و ... از پشت روشن مي‌شود و در شب و روز داراي نور زياد بوده همچنين تصاوير و متون روي آن به صورت واضح ديده مي‌شوند.

جنس مدياي چاپ بك لايت پارچه اي از فيلم‌‏هاي كوتينگ شده و پوشش دار توسط ماده‌اي مخصوص مي‌باشد كه نور را از خود عبور مي‌دهند و سطح صاف و بدون بافت دارند و براي ‏استفاده در پرينترهاي جوهر افشان يا ليزري ساخته شده‌اند.‏

نور ساطع شده از منبع نور، تصوير عكس را روشن كرده و به سطح كار جلوه‌ي بصري زيبايي، شبيه به ‏نمايشگرهاي تلويزيوني، مي دهد. تابلوهاي بك لايت به عنوان تابلوهاي تبليغاتي در رستوران‌ها و فست ‏فود‌ها، دفاتر كار و غرفه‌هاي نمايشگاهي، در شركت ها براي معرفي محصولات و لوگوي شركت، در مطب ‏پزشكان، داروخانه‌ها و دفاتر كار مهندسين‎ ‎، در منازل و محيط كار به عنوان ‏‎ ‎دكوراسيون داخلي، همچنين مكان هاي پر تردد مثل ‏سالن هاي فرودگاه، مترو، مراكز خريد، نمايشگاه‌ها و همچنين در شكل آسمان مجازي كاربرد دارد.

نوع چاپ تابلو بك لايت از نظر كيفيت، اندازه و ضخامت مي‌تواند متفاوت باشد. اين سبك از چاپ‌ها به شكلي صورت مي‌گيرد كه در برابر رطوبت ماندگاري بالايي داشته باشد.

اين ماندگاري با استفاده از لمينت و يا چاپ يووي چندين برابر شود.

با استفاده از چاپ بك لايت روي استيكر و نصب روي شيشه به راحتي مي‌توان از نور خورشيد به عنوان منبع پشت نور استفاده كرد.

منبع: بك لايت چاپ از پشت

بازدید : 3071
11 زمان : 1399:2

طراحي كارت ويزيت همانند هر كار ديگري امروزه رايج شده است. اما خطاهاي رايج ممكن است شما را ناكام بگذارد. فرض كنيد شما يك مشتري هستيد، يا يك طراح هستيد و مي‌خواهيد يك كارت ويزيت را تا مرحله چاپ به پيش ببريد. اگر 7 نكته زير را نمي‌دانيد، لطفا كارت ويزيت طراحي نكنيد. و هرگز براي چاپ به چاپخانه مراجعه نكنيد!

با در نظر گرفتن 7 نكته زير در طراحي كارت ويزيت، برند خودتان را در ذهن مخاطبان خود حك كنيد:

1- رنگ و سايز كارت ويزيت

هر فايلي كه چاپ مي‌شود، كاغذ مخصوص يا سايز مشخصي براي برش دارد. كارت ويزيت هم از اين امر مستثني نيست. به طور معمول سايز استاندارد كارت ويزيت 9.5 در 5.5 و 4.5 در 8.5 سانتي‌متر مي باشد. اما اين اطلاعات به تنهايي كافي‌ نيست. بهتر است با چاپخانه‌اي كه كار مي‌كنيد، تماس بگيريد. مشاوران چاپخانه سايز مطلوب را به شما اطلاع مي‌دهند.

بازدید : 3120
11 زمان : 1399:2

چاپ استيكر يا چاپ وينيل متريالي نازك از جنس PVC است كه پشت آن چسب‌دار مي باشد و به علت ويژگي‌هاي فراواني از جمله ضد آب و قابل شستشو، مقاوم در برابر پارگي، نصب و جداسازي آسان، مقاوم در برابر نور و ساير عوامل محيطي و ... امروزه در انواع، ابعاد، طرح و رنگ‌هاي مختلف در چاپ داخلي و همچنين سطوح فضاي بيروني كاربرد فراواني در صنعت تبليغات براي نمايش لوگو و ديگر اطلاعات و خدمات فروش يك محصول بر روي ديوارها و سطوح شيشه‌اي ويترين‌ها و ديگر نقاط در نمايشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، پاساژها و مراكز تجاري، كاربرد تزئيني در دكوراسيون فضاهاي اداري و تجاري، غرفه‌هاي نمايشگاهي، اتاق‌هاي نشيمن معابر پربازديد و همچنين فضاهاي خصوصي خانه مثل تزئينات آشپزخانه اتاق‌خواب و... چاپ استيكر ماشين روي بدنه خودرو (اتوبوس و وسايل حمل و نقل عمومي و ...) دارد.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ در مورد چالش های انواع متفاوت چاپ صحبت میکنیم و اینکه چه نوع چاپ هایی و از چه نوع طیف رنگ هایی استفاده بشه بهتره.
پس با ما همراه باشید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 269
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 312
  • بازدید ماه : 4968
  • بازدید سال : 11587
  • بازدید کلی : 3371629
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی